Obchodní podmínky
KONTAKTNÍ ADRESA e-shopu ESOPNEU.cz
(VÝDEJNÍ MÍSTO A PNEUSERVIS)
PNEUCENTRUM MOTOL
Plzeňská 317/215G
150 00 Praha 5 Motol
E-MAIL:
info@esopneu.cz
INFOLINKA:
tel. 245 007 133
Vážený zákazníku, prosíme Vás přednostně o mailovou komunikaci. Naše telefonní linky jsou často přeplněné a dovolat se nám může být obtížnější. Maily pravidelně kontrolujeme a řešíme.
PROVOZUJE:
BORA PARTNERS s.r.o.
Korno 35, 267 27 Korno
IČ: 24296694
DIČ: CZ24296694
Všeobecné
obchodní podmínky
Internetového obchodu https://www.eso-pneu.cz
1. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky”) obchodní
společnosti BORA PARTNERS s.r.o., se sídlem Korno 35, 267 27, Korno, identifikační číslo: 24296694, DIČ: CZ24296694, (dále jen „prodávající“) jsou vydané dle § 1751
odst. 1. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „občanský zákoník“).
1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních
stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen
„kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese https://www.eso-pneu.cz
(dále „jen internetový obchod”).
1.3. Obchodní podmínky a kupní smlouva jsou primárně vyhotoveny v českém
jazyce, pokud si smluvní strany nedohodnou jazyk jiný. Smluvní vztah se řídí
českým právním řádem v jeho účinném znění.
1.4 Tyto obchodní podmínky vymezují vztah a práva a povinnosti z něj plynoucí
pouze mezi prodávajícím a kupujícím - fyzickou osobou nepodnikatelem, který
uzavírá smlouvu výlučně mimo rámec své podnikatelské činnosti či samostatného
výkonu povolání.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat na základě §
1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Změna obchodních podmínek bude
kupujícímu oznámena prostřednictvím internetových stránek prodávajícího,
konkrétně na https://www.eso-pneu.cz v Obchodních podmínkách s vyznačením data
nabytí účinností nových podmínek a možností náhledu znění předchozích.
Druhá strana má právo změny, v případě smlouvy uzavřené na dlouhodobé k
opětovnému plnění, odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve lhůtě
jednoho měsíce od doby nabytí účinnosti podmínek nových.
2. Objednávka zboží a uzavření kupní smlouvy
2.1 Prezentace zboží, uvedeného v internetovém obchodě https://www.eso-pneu.cz,
není nabídkou k uzavření smlouvy, je pouze informativního charakteru a
prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
2.2 Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, jeli prodávající plátcem
takové daně (DPH) bez poštovného a balného. Cena uvedená u zboží je cenou za
zboží konečnou. Cena zboží je platná po dobu, kdy je zobrazována v internetovém
obchodě https://www.eso-pneu.cz.
2.3 Internetový obchod https://www.eso-pneu.cz také obsahuje na specifickém
místě informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží v rámci jeho
doručování na území České republiky.
2.4 Náklady spojené s balením a dodáním zboží na území České republiky, jsou
vždy uvedeny před odesláním objednávky prostřednictvím stránek tohoto
internetového obchodu. Náklady jsou kalkulovány dle veřejných i soukromých
ceníků přepravních firem v závislosti na váze, způsobu platby a způsobu dodání
zvoleného v objednávkovém formuláři.
2.5 Před odesláním objednávky prodávajícímu, je kupujícímu umožněno objednávku
měnit a upravovat údaje, které do objednávky vložil a kontrolovat správnost
vložených údajů.
2.6 Náklady kupujícího vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na telefonní hovory, náklady na
internetové připojení, apod.) na straně kupujícího, hradí kupující sám.
2.7 Kupující provádí objednání zboží těmito způsoby:
• a)
kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku internetového obchodu,
stiskem tlačítka „Vložte do košíku”, prostřednictvím svého uživatelského účtu,
pokud provedl v předchozím kroku registraci v internetovém obchodě https://www.eso-pneu.cz
• b) kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku internetového
obchodu, stiskem tlačítka „Vložte do košíku”, bez nutnosti zákaznického účtu a
registrace.
2.8 Objednávku odešle kupující prodávajícímu, kliknutím na tlačítko „Odešlete
objednávku”. Veškeré údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím požadovány za
správné. Kupující tak potvrzuje, že vyplnil všechny povinné údaje správně, dle
svého vědomí a svědomí při vytváření objednávky a kliknutím na tlačítko
„Odešlete objednávku” souhlasí s těmito obchodními podmínkami.
2.9 Veškeré objednávky odeslané kupujícím prodávajícímu jsou považovány
prodávajícím za závazné.
2.10 Neprodleně po odeslání objednávky prodávajícímu, vystaví prodávající
potvrzení o doručení objednávky kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty
na kontakt uvedený kupujícím v objednávce, nebo v uživatelském účtu
internetového obchodu https://www.eso-pneu.cz, kde provedl kupující registraci.
Toto potvrzení není považováno za uzavření kupní smlouvy.
2.11 Prodávajícímu vzniká při doručení objednávky od kupujícího právo na
kontakt kupujícího za účelem doplnění chybějících údajů, případnou změnu a
úpravu údajů v objednávce.
2.12 Pokud to charakter objednávky vyžaduje, je prodávající oprávněn
kontaktovat kupujícího a požadovat jeho součinnost k uzavření kupní smlouvy.
2.13 Uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím vzniká až potvrzením
objednávky prodávajícím. Potvrzení objednávky vystaví prodávající kupujícímu a
zašle jej na e-mailovou adresu sdělenou mu kupujícím v objednávce.
2.14 V případě technické poruchy na straně prodávajícího, zjevně nesprávného
zobrazení cen produktů či kombinací slev způsobující minimální cenu objednávky
internetového obchodu, není prodávající povinen zboží či službu za uvedenou
cenu kupujícímu dodat. A to ani v případě potvrzení objednávky nebo její
zaplacení bezhotovostní platbou (platební kartou, bankovním převodem, nebo
jinou platební metodou).
2.15 Tyto obchodní podmínky se vztahují pouze na nákup zboží přes webový
internetový obchod https://www.eso-pneu.cz
3. Cena
3.1 Cenu za zboží a případné náklady spojené s dopravou, úpravou produktu
(pokud ji prodávající poskytuje přímo v internetovém obchodě), může kupující
uhradit těmito způsoby:
• v hotovosti nebo platební kartou na dobírku, v místě vyzvednutí zásilky
• bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 7241345001/5500,
vedený u společnosti Raiffaisen Bank.
• platební kartou přes platební bránu 3D Secure při odeslání objednávky
3.2 Kupující je povinen prodávajícímu uhradit kupní cenu zboží, ale také
náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3 V případě platby na dobírku nebo v hotovosti, je cena zboží splatná při
převzetí nebo ke dni dodání zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena
splatná do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy.
3.4 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu
společně s uvedeným variabilním symbolem, na bankovní účet prodávajícího.
Závazek kupujícího je splněn připsáním náležité částky kupní ceny, na účet
prodávajícího.
3.5
Dle ustanovení §1820 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku, prodávající
nepožaduje po kupujícím zálohu, nebo jinou obdobnou platbu. Úhradu kupní ceny
zboží před jeho odesláním, nelze považovat jako zálohu.
3.6 Případná cenová zvýhodnění a slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně
kombinovat, nerozhodne-li se prodávající jinak. O možné kombinace slev,
zvýhodnění apod. a o konečné ceně zboží je kupující informován vždy před
odesláním objednávky.
3.7. Daňový doklad je prodávajícím vyhotoven až po uhrazení kupní ceny zboží
kupujícím a je prodávajícím doručen kupujícímu na e-mailovou adresu sdělenou mu
kupujícím v objednávce a/nebo fyzicky předán při osobním vyzvednutí zboží v
provozovně prodávajícího a/nebo zaslán kupujícímu současně se zbožím.
4. Dodání zboží
4.1 Náklady na dodání zboží jsou dle uvedeného způsobu a typu doručení vždy
uvedeny v objednávce a následném potvrzení vydaném prodávajícím.
4.2 Kupující je povinen převzít zboží na místě uvedeném v objednávce,
neučiní-li tak, vystavuje se nebezpečí nedoručení zboží a jeho vrácení zpět
prodávajícímu. V případě následně vyžádaného opakovaného doručení prodávajícím
bere kupující na vědomí opakované náklady na dopravu ve výši její původní ceny.
4.3 Kupující je povinen při přebírání zboží od přepravce důkladně zkontrolovat
zásilku zda-li není poškozen obal nebo přímo samotné zboží. Pokud kupující
nesouhlasí s převzetím zboží, je povinen tuto skutečnost bez odkladu oznámit
přepravci. V případě zjištění závad na obalu nebo přímo na zboží, není kupující
povinen zásilku od přepravce převzít.
4.4 Zaplacením zboží a převzetím zboží od dopravce, nabývá kupující vlastnické
právo a veškeré povinnosti s tím spojené. Převzetím zboží kupujícím přechází na
kupujícího nebezpečí vzniku škody na zboží.
4.5 Zboží je kupujícímu dodáno:
• Osobním odběrem v provozovně prodávajícího na adrese: PNEUCENTRUM MOTOL
Plzeňská 317/215g 150 00 Praha 5 - Motol
• Přepravní společností na dodací adresu uvedenou v objednávce kupujícím
4.6 Osobní odběr je zpoplatněn dle aktuálního ceníku. Aktuální cena za osobní
odběr je uvedena v nákupním košíku
4.7 Zboží je přepravci předáno obvykle do 2-8 pracovních dnů. Doba dodání
záleží na skladu, odkud je zboží expedováno.
4.8 Kupující, který při objednání zboží zvolil formu doručení vyzvednutím na
prodejně, je povinen zboží vyzvednout do 7 dnů od potvrzení, že je zboží na
výdejním připraveno. Prodávající bude o možnosti vyzvednout zboží osobně
informovat kupujícího zasláním zprávy na e-mailovou adresu nebo telefonickým
hovorem.
5. Zákaznický účet
5.1 Kupující, který provede registraci v internetovém obchodě https://www.eso-pneu.cz,
může získat přístup do uživatelského účtu, ze kterého může vytvářet objednávky
zboží. V případě že funkcionalita obchodu umožňuje objednávání zboží bez
registrace, může kupující objednávat zboží také bez registrace.
5.2 Při registraci do uživatelského účtu a při objednávání zboží, je kupující
povinen uvádět správné a pravdivé údaje. V případě změny údajů, je kupující
povinen tyto údaje aktualizovat v uživatelském účtu, případně tuto změnu
neprodleně nahlásit prodávajícímu. Údaje vyplněné kupujícím jsou považovány za
jediné a správné.
5.3 Přístup k uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem.
Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost a tyto údaje nesmí kupující poskytnout
třetí osobě, učiní-li tak, pak pouze na vlastní odpovědnost. Provozovatel webu https://www.eso-pneu.cz
uchovává přístupové údaje k účtu Kupujícího v šifrované formě.
5.4 Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu
třetí osobou.
5.5 Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupujícímu uživatelský účet, a to
zejména v případě, kdy jej kupující aktivně nevyužívá prokazatelně delší dobu než
12 měsíců. Popřípadě pokud kupující poruší povinnosti kupní smlouvy a těchto
všeobecných obchodních podmínek či jiné obchodní dohody s provozovatelem webu
https://www.eso-pneu.cz.
5.6 Provozovatel webu https://www.eso-pneu.cz není povinen zajistit nepřetržitý
provoz uživatelských účtů, to zejména pro plánované odstávky, aktualizace či
poruchy.
6. Odstoupení od kupní smlouvy
6.1 Podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nemůže kupující odstoupit od
kupní smlouvy v těchto případech:
• poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před
uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy,
• dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení
od smlouvy,
• dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů
a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli
podnikatele,
• dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho
osobu,
• dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to
však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či
dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
• dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
• dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud
porušil jejich původní obal,
• dodávce novin, periodik nebo časopisů,
• ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel
tato plnění poskytuje v určeném termínu,
• uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby,
nebo
• dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s
předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v
takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
6.2 Pokud neplatí případy uvedené v odstavci 6.1, těchto všeobecných podmínek
pro odstoupení od kupní smlouvy, je kupující oprávněn podle § 1829 odst. 1
občanského zákoníku, odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
6.3 Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí (nebo
zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od kupní
smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží).
6.4 Odstoupení od kupní smlouvy, musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě
(nejpozději 14 dní od převzetí poslední části, nebo zboží objednávky).
6.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku, vrátí prodávající přijaté peněžní prostředky kupujícímu do 14 dnů od
přijetí zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky
kupujícímu dříve, než bude zboží doručeno zpět prodávajícímu, nebo jinak dle
dohody s kupujícím.
6.6 Kupující vrátí prodávajícímu zboží, které nesmí být poškozené, nesmí jevit
známky nadměrného užívání a nesmí být znečištěno či jinak znehodnoceno. Pokud
je to možné, vrátí kupující zboží také v původním obalu.
6.7 Je-li v nabídce prodávajícího několik možností doručení zboží, je při
odstoupení od smlouvy a vrácení zboží kupujícím zpět prodávajícímu vždy
kupujícímu vracena částka poštovného dle nejlevnějšího způsobu doručení dle
dané varianty. Tato částka je pak vrácena prodávajícím kupujícímu, oproti
nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.8 Peněžní prostředky budou vráceny kupujícím stejným způsobem, jakým je
prodávající přijal, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
6.9 Je-li součástí objednávky dárek od prodávajícího, odstoupením od kupní
smlouvy není kupující povinen tento dárek prodávajícímu vrátit.
6.10 Odstoupení od kupní smlouvy je nutné zaslat prodávajícímu na doručovací
adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách a nebo na e-mailovou adresu:
info@esopneu.cz. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí odstoupení od kupní
smlouvy kupujícímu.
6.11 Pro odstoupení od kupní smlouvy, je možné využít formuláře poskytnutého
prodávajícím a uvedeného na konci těchto všeobecných obchodních podmínek.
Formulář pro odstoupení od smlouvy je kupujícímu zasílám současně s potvrzením
objednávky a je též k dispozici ke stažení samostatně na adrese https://www.eso-pneu.cz.
6.12 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy až do okamžiku převzetí
zboží kupujícím. Může tak učinit v několika případech, jako je například
vyprodání zásob, přerušení dodávky zboží od výrobce nebo dodavatele, či z
důvodu nedostupnosti zboží a jiných případů vzniklých třetí stranou.
6.13 V případě odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím, prodávající
bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy, telefonu
nebo jiného komunikačního kanálu. Veškeré přijaté peněžní prostředky včetně
nákladů za dopravu od kupujícího, budou vráceny prodávajícím zpět a to stejným
způsobem, popřípadě jiným způsobem určeným kupujícím.
6.14 Kupující v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku.
7. Práva z vadného plnění
7.1 Práva z vadného plnění se řídí podle ustanovení § 1914 až 1925, § 2099 až §
2117, dále pak § 2161 až § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve
znění pozdějších předpisů, dále dle zákona č. č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele.
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému
se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc
byla vadná již při převzetí.
7.4 Připouští-li to povaha zboží nebo služby, má kupující právo na kontrolu
nebo předvedení funkci výrobku.
7.5 Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při
včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění
nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez
zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit,
nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
7.6 Vyskytne-li se na zboží vada, pro kterou nelze zboží využívat obvyklým
způsobem, může kupující uplatnit u prodávajícího právo z vadného plnění
(„reklamace“) a požadovat:
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící vady
• přiměřenou slevu z kupní ceny,
• odstranění vady opravou věci
• odstoupení od smlouvy.
7.7 Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud zboží:
• vykazuje podstatnou vadu, která znemožňuje jeho užívání obvyklým způsobem,
• pokud nelze zboží používat kvůli opakujícím se vadám i vadám/vadě po
provedené opravě,
• při větším počtu vad (3 a více vad).
7.8 Kupující písemně informuje prodávajícího, jaké právo si zvolil při oznámení
vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady prodávajícímu. Provedenou
volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li
kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
7.9 Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od
smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné
vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové
věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
7.10 Právo z vadného plnění kupující nemůže uplatnit, pokud při převzetí o vadě
věděl, nebo ji sám způsobil.
7.11 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese provozovny nebo v
sídle i místě podnikání, pokud to povaha a druh zboží umožňuje.
7.12 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o výsledku reklamace.
7.13 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v
době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží. Jedná-li se však o zboží s
uvedeným datem spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje na datum spotřeby
uvedené na obalu.
7.14 Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
8. Mimosoudní řešení sporu
8.1 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
8.2 Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy.
Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět je Česká obchodní
inspekce (zkráceně ČOI) na adrese Štěpánská 567/15, 120 00, Praha 2 - Nové
Město. Jak postupovat v případě mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,
včetně možnosti návrhu, naleznete na internetové stránce https://www.coi.cz/ a
https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3 Pomoc v případě přeshraničního mimosoudního řešení spotřebitelských sporů
zajišťuje Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (zkráceně ESC ČR).
Kontaktní adresa ESC ČR je Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 - Nové Město. Rady
a informace o jednotlivých trzích, včetně platformy pro řešení mimosoudních
spotřebitelských sporů, naleznete na internetových stránkách
https://evropskyspotrebitel.cz/ahttps://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
9. Zpětný odběr pneumatik
Zajišťujeme zpětný odběr pneumatik na adrese ALUERA, PNEUCENTRUM MOTOL,
Plzeňská 317/215g, 150 00 Praha 5 Motol. Zde máte možnost odevzdat zdarma
použité pneumatiky.
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Ujednání plynoucí z těchto obchodních podmínek a dle nich uzavřené kupní
smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, v případě vstupu zahraničního subjektu,
jsou podřízeny zákonům České republiky. Tímto však nejsou dotčena práva
kupujícího dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu
rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.2 V případě zásahu vyšší moci nebo jakémkoliv jiném výpadku internetového
obchodu, není prodávající odpovědný za nemožnost realizace objednávky.
10.3 V kupní smlouvě je možné sjednat odchylná ujednání, která pak mají
přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.
10.4 Náš internetový obchod nenese žádnou odpovědnost za
správnost výběru a použití vybraného zboží (alu kol, ocelových kol, pneumatik)
kupujícím. Všechny vyhledávače v našem eshopu mají pouze funkci usnadnění
vyhledávání produktů a nezaručují, že uvedené zboží bude přesně určeno a
schváleno pro provoz na Vámi zadaném vozu. Při výběru se výhradně řiďte údaji v
technickém průkazu a homologacemi jednotlivých disků včetně jejich montážních
podmínek. V případě možnosti zápisu kol do technického průkazu je třeba toto
řešit před vyřízením objednávky. Objednáte-li kola, která zpětně nelze zapsat
do technického průkazu, nebude toto možné reklamovat.
10.5 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu či doplnění těchto obchodních
podmínek. Tímto ustanovením však není dotčeno právo a povinnosti, dle předchozí
verze všeobecných podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 11.02.2021.
11. Reklamační řád
11.1 Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek
internetového obchodu https://www.eso-pneu.cz, a definuje základní podmínky a
způsob reklamace vad zboží kupujícím. Tento reklamační řád vychází z ustanovení
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákona
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tento reklamační řád vymezuje vztah
mezi prodávajícím a kupujícím - fyzickou osobou nepodnikatelem, který uzavírá
smlouvu výlučně mimo rámec své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu
povolání.
11.2 Kupující je povinen se seznámit s všeobecnými obchodními podmínkami a
reklamačním řádem, ještě před objednáním zboží, nejpozději se s nimi však
kupující seznámí před odesláním objednávky v internetovém obchodě https://www.eso-pneu.cz,
když souhlas s jejich porozuměním a seznámením se s nimi potvrdí kupující při
vytváření objednávky samotné. Prodávající/Provozovatel webu https://www.eso-pneu.cz
eviduje objednávky Kupujících, též souhlas se všeobecnými podmínkami.
11.3 Uzavření kupní smlouvy a převzetí zboží kupujícím, je považováno za
souhlas s reklamačním řádem a obchodními podmínkami.
11.4 Kupující je povinen prokázat nákup zboží v internetovém obchodě
https://www.eso-pneu.cz zejména daňovým dokladem vystaveným prodávajícím.
11.5 Kupující může pro urychlení reklamačního procesu popsat vady na zboží a
zvolit způsob vyřízení reklamace.
11.6 Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí (nebo
zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od kupní
smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží). Odstoupení od kupní
smlouvy, musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě (nejpozději 14 dní od
převzetí poslední části, nebo zboží objednávky).
11.7 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému
se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
11.8 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc
byla vadná již při převzetí.
11.9 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese provozovny nebo v
sídle i místě podnikání, pokud to povaha zboží umožňuje. Adresa pro příjem
reklamace zboží je: BORA PNEU, Bykoš 10, 267 01 BYKOŠ
11.10 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o převzetí zboží k reklamaci a o
výsledku reklamace.
11.11 Tento reklamační řád upravuje reklamaci vad, které se vyskytnou u zboží v
době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí, nebo v rámci záruky na jakost
(například prodloužená záruka).
11.12 Tento reklamační řád neupravuje zboží s uvedeným datem spotřeby ve smyslu
ust. č. 10.15 těchto podmínek.
11.13 Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo vadu odmítne odstranit, může
kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
11.14 Kupující může uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat vyřízení dle
bodů v odstavci 6.6 Obchodních podmínek prodávajícího.
11.15 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v
době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí. Nejedná-li se však o zboží s
uvedeným datumem spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje na datum
spotřeby uvedené na obalu.
11.16 Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém
rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém
trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
11.17 Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným
způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým
lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že
další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena.
Nesplnění těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 11.02.2021
Doručovací adresa pro zaslání odstoupení od smlouvy: BORA PNEU, Bykoš 10, 267 01 BYKOŠ
EET
EET Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v
případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.